Saturday, July 12, 2008

Her hadde vi en røff dag i går. Var hjemme alene med Elise da jeg plutselig kjente vonde tak i magen og ryggen Det gikk liksom ikke over uansett om jeg stod eller lå, og mamma insisterte på at jeg skulle ringe lege. Jeg skulle komme med en gang, og før vi dro skulle jeg bare tisse litt. Da så jeg at undertøyet og buksa jeg hadde på var helt vått gjennom av noe blank væske. Hos legen hørte vi hjertelyd Da hadde Bengt møtt oss hos legen, og det var første gang han hørte hjertelyden. Da måtte han gråte litt, hadde nok vært ganske redd egentlig. Etter en kjapp GU så legen at hun ikke så tegn til vannavgang men pga krampene ville hun ringe føden. SEND DEM HIT MED EN GANG var beskjeden hun fikk. Så bar det rett til sykehuset . Da vi kom frem ble vi møtt av en super barnepleier som gav oss eget rom. Føden på sykehuset er nyoppusset, så enerommet mitt hadde TV, dusj, toalett, stor vask man kan stelle baby i osv... etter en stund kom en sykepleier og snakket litt, og så kom gynekologen. Hun snakket spansk/svensk, men vi forstod sånn passe. Etter prøver (enda en GU) var det tid for UL. Vi så en perfekt baby som danset rundt inne i livmoren. Den hadde flott med fostervann, og hjertet slo som bare det. H*n danset til oss med både armer og beinAlt var bra! "Vannet" kunne vært en lekkasje som hadde tettet seg selv, det er visst ikke uvanlig. Det kunne også være urinlekkasje, men det har jeg hardt for å tro. Det luktet ikke tiss i det hele tatt av det som kom ut, og det var helt blankt. Smertene kunne være pga en urinveisinfeksjon eller noe annet. Gyn tok mye prøver, så forhåpentlig vil de gi noen svar. Fikk beskjed om å ta det heeelt rolig framover nå...Det var gårdagen. I dag skal jeg ta det rolig, også skal vi på familie-bacalao-fest senere i ettermiddag

No comments: